Boomer Sooner! - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Anne Wildeman - WaarBenJij.nu Boomer Sooner! - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Anne Wildeman - WaarBenJij.nu

Boomer Sooner!

Blijf op de hoogte en volg Anne

24 September 2015 | Verenigde Staten, Norman

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik voor de laatste keer iets heb geschreven dus het werd wel weer tijd voor een nieuwe update.
Ik ben nu ongeveer weer 2 weken terug in Amerika na de korte onderbreking en alles gaat hier weer zijn gangetje. Heb het druk met toetsen en leren en ondertussen nog afspreken met mensen dus ik vermaak me wel.
Een paar weken geleden heb ik hier mijn eerste football wedstrijd meegemaakt. Het was echt een enorme ervaring, door een meisje dat ik heb leren kennen werd ik uitgenodigd om voor de wedstrijd snack te eten bij hen thuis en om daarna mee te gaan naar de wedstrijd. Het hele stadion (85.000 plaatsen) zat vol en iedereen droeg rood of wit (de kleuren van de University of Oklahoma). Het is echt een groot deel van de cultuur hier om football wedstrijden te zien. Om het stadion heen worden zogenaamde tailgates georganiseerd. Mensen die soms al een dag van tevoren op die plaats bivakkeren om hem maar bezet te houden, daar hun tent en tv neerzetten en er een heel feestje van maken. Vaak met barbecue en alles erbij. de hele campus staat er vol mee en iedereen loopt in rood of wit rond, de sfeer is echt geweldig. Het is echt totaal anders dan een voetbalwedstrijd in Nederland waar echt niet altijd het hele stadion vol zit, laat staan dat de sfeer eromheen zo feestelijk is. De Sooners (zo noemen ze zich hier) hebben natuurlijk gewonnen met 41-3. Gelukkig had ik van tevoren de regels een beetje doorgenomen want anders snap je helemaal niets van dit rare spel. Erg interessant is het ook niet omdat het om de 5 seconden stil wordt gelegd maar alleen de sfeer al maakte het voor mij een onvergetelijke ervaring. na elk punt dat er wordt gescoord worden er ook (nep??) geweren afgeschoten en rijdt de 'Sooner Schooner' (een huifkar met twee paarden ervoor, volgens mij hebben die paarden ook nog de namen van de mascottes Boomer en Sooner) een rondje over het veld. Verder staan de cheerleaders en band klaar om het team aan te moedigen het is echt zo typisch (en ook wel hilarisch) om mee te maken.
Zoals ik al zei heb ik het erg druk deze week, ik heb een paar toetsen en dingen die ik moet inleveren. De toetsen zijn ook enorm anders, veel makkelijker dan in Nederland, je hoeft concepten niet te snappen, alleen maar te onthouden en in je kop stampen maar laat ik daar nou juist niet goed in zijn. Het is echt vereist dat je je huiswerk leest want over alles, tot procenten toe kunnen en zullen ze vragen stellen. Nu snap ik waarom al die studenten hier straight A's halen...
Verder is mijn verbazing over hoe open maar ook beleefd iedereen hier is nog niet gestopt. Elke dag leer ik weer dingen.. In de bieb moet je bijvoorbeeld echt vragen of je aan een tafel mag zitten als er al iemand aanzit (ik snapte al niet waarom ik zo beledigd aangekeken werd tot ik merkte dat dit blijkbaar echt een must is). Dat leidde ook tot een ongemakkelijk moment aangezien ik studeer met muziek op en er pas achter kwam dat iemand wilde vragen of hij erbij mocht zitten toen hij dit al zo'n vijf keer had gevraagd en zo'n drie keer zijn keel had geschraapt. Nouja, al doende leert men..

Veel liefs

  • 24 September 2015 - 23:46

    Gaby Hoogewerff:

    Hoi Anne,
    Wat een lekkere uitgebreide mail. Je bent weer goed teruggekomen na je korte verblijf hier.
    Wat een happening zeg, alleen al dat spektakel eromheen is het bekijken waard en dan is er ook nog de wedstrijd zelf. leuke foto's!
    Nou succes met je toetsen; and have fun!
    Groetjes Gab, enne afgaande op jullie kleding ziet het er daar qua weer een stuk lekkerder uit dan hier. Vandaag was echt een herfstige dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 23 Juli 2015
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 4632

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 21 December 2015

Studeren in Oklahoma

Landen bezocht: