Inpakstress... - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Anne Wildeman - WaarBenJij.nu Inpakstress... - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Anne Wildeman - WaarBenJij.nu

Inpakstress...

Blijf op de hoogte en volg Anne

12 Augustus 2015 | Nederland, Arnhem

Op het moment zit ik op het randje van mijn bed, ingesloten door toiletspullen, kleding en een lange lijst met dingen die ik mee wil nemen. Want wat pak ik in godsnaam in voor 4 maanden (en hoe hou ik dat onder de 30 kilo)? De eerste vraag heb ik zelf al zo goed mogelijk beantwoord door die lange lijst te maken. Of dit ook allemaal onder de 30 kilo komt dat betwijfel ik nog.. En dan ook alle papieren die ik mee moet nemen om bij de douane of, eenmaal aangekomen, op de universiteit moet kunnen laten zien. Daarbij komt nog dat ik niet de meest opgeruimde persoon ben en vaak nog wat chaotisch ben ook. In één woord: inpakstress. Ik zal blij zijn als ik morgen de laatste dingen in de koffer gooi en hiermee klaar ben.
Over drie dagen begint voor mij het grote avontuur al, dan stap ik op het vliegtuig naar Amerika om daar een semester (vier maanden) te gaan studeren. Ik heb er enorm veel zin in om nieuwe mensen te leren kennen, daar het studentengevoel te krijgen, American football wedstrijden te zien (ook al snap ik er niets van), hopelijk veel uitstapjes te maken en nog veel meer. Natuurlijk ben ik ook een beetje zenuwachtig. Het begint nu pas tot me door te dringen dat ik echt vier maanden wegga, en niet zoals het eerder voelde, vier weken. Ik zie het meeste op tegen het missen van iedereen in Nederland. Hoewel er ook echt wel moeilijke momenten zullen zijn en ik mezelf deze dagen meerdere keren moet vertellen dat het écht leuk gaat worden en dat dit écht een goede keuze is, weet ik dat ik het er geweldig ga hebben.
Afgelopen weekend kreeg ik mail van de University of Oklahoma, mijn huisgenoten zijn bekend! Nog maar net bijgekomen van de schrik dat ze (eindelijk eens) iets wel op tijd regelen opende ik de mail en inderdaad, mijn huisgenoten stonden daarin. Ik deel daar met drie anderen dus een (volgens de beschrijving redelijk luxe) appartement. We hebben allemaal onze eigen kamer en verder hebben we twee badkamers, een keuken en een woonkamer. Ik zal samenwonen met twee Japanse en een Frans meisje. Allemaal meisjes dus, het is daar duidelijk wat conservatiever dan in Nederland. Ik heb al een beetje contact met ze gehad en ze lijken me erg leuk dus dat is al wel een kleine opluchting.
Zoals ik al zei is het zaterdag dus al zover... Ik vlieg om 12 uur 's middags vanaf Schiphol en kom daar rond 19:30 uur plaatselijke tijd aan (het tijdsverschil is 7 uur). Ik vlieg met de drie andere meiden die van de Universiteit Utrecht naar Oklahoma gaan en we overnachten de eerste twee nachten ook met zijn vieren in een hotel in Norman (de stad waar de universiteit is). Op maandag kunnen we namelijk pas onze kamers op de campus in. Dan moeten wij gelijk naar de Walmart om spullen voor in het appartement te kopen. Het is namelijk wel gemeubileerd maar daar is ook alles mee gezegd. De basis dingen zijn er maar alles, van potten en pannen tot dekbedden moet nog gekocht worden. Ik denk dat het wat dat betreft een hectische eerste week wordt..
Nu ga ik mijn bed leegmaken, alle losse spullen ergens neergooien en morgen weer verder pakken.
Veel liefs, Anne

  • 13 Augustus 2015 - 16:17

    Gaby Hoogewerff:

    Hoi Anne, Ja ja het valt niet mee he? Inpakken, het allerbelangrijkste zijn je paperassen, toiletartikelen, wat je verder vergeet ach je komt niet in een onbewoonde wereld terecht.
    maar het is ook 'lastig' natuurlijk omdat je niet echt weet wat je te wachten staat.
    Maaaaaar als je er eenmaal bent en geïnstalleerd met alle andere 'meisjes', dan gaat het leventje daar beginnen.
    Wat zal je een boel nieuwe dingen gaan zien en ervaren. Twijfel niet aan het feit of dit de juiste beslissing is. Het is gewoon heel goed voor iedereen, als de mogelijkheden er zijn, om dit eens mee te maken.
    Niet alleen leer je dáár nieuwe dingen, maar je kijkt dan ook anders aan tegen wat je hier in Nederland allemaal wel of niet hebt.
    Ik wens je echt een hele leuke, leerzame tijd toe!
    Lieve groetjes, Gaby

  • 15 Augustus 2015 - 09:59

    Sylvia:

    Hoi Anne,
    Het is nu tien uur, over twee uur stap je in het vliegtuig voor de lange vlucht naar jouw avontuur. Mooi om te lezen van alle spanningen; "moest ik nu zo nodig daarheen". Ja, dat moest je van jezelf en nu ga je ook nog! De andere cultuur in, je verbazen over het leven van de Amerikanen, en wat die Japanners voor ontbijt eten die geuren etc. het leven hier verandert niet, maak je geen illusies dat je wat gaat “missen”. Daar bij jou wordt geen dag hetzelfde. GENIET.
    Groetjes Sylvia

  • 16 Augustus 2015 - 12:29

    Janneke Van Stijn:

    welkom in Amerika.
    we hopen dat je een goede reis hebt gehad,en nu gaat het dus beginnen!!
    veel succes met het organiseren van alle spullen, vreemd dat het daar zo gaat.je zou denken dat in zo'n luxe appartement alles compleet is.
    geniet van deze leuke en leerzame tijd!

    lieve groet tante Janneke en Oom Wim


  • 17 Augustus 2015 - 13:20

    Gaby Hoogewerff:

    Hello Anne!

    Zo, je eerste dag zit er alweer op. Ben je goed aangekomen.
    Waarschijnlijk heb je je eerste pancakes of donuts al gegeten!?
    En je roommates ontmoet.

    Even wennen , maar hé, alles went......
    have fun and enjoy jourself ,
    Groetjes vanuit een ( al 2 dagen) regenachtig Arnhem, Gab

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 23 Juli 2015
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 4649

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 21 December 2015

Studeren in Oklahoma

Landen bezocht: